Skip to main content

Healthy Cinnamon Rolls

Need kaneelirullid on küll parajad kaloripommid, kuid siiski vähem kaloririkkad ja kindlasti tervislikumad kui päris klassikalised. Soovi korral võib kasutada magustajana ka näiteks agaavi- või vahtrasiirupit või kookossuhkrut (sellega natukene tüütum rulle määrida). Super mõnus hommikusöök nädalavahetuseks! 



KOOSTISOSAD
Kogus: 12tk. Toiteväärtus: 398kcal / 1tk*.

Tainas:

  • 250ml toorpiima
  • 250ml vett
  • 25g pärmi
  • 500g odrajahu
  • 200g kaerajahu
  • 160g maisijahu
  • 100g võid
  • 15g kookossuhkrut
  • näputsatäis soola
Kaneelirullidele:
  • 20g kaneeli
  • 200g mett
  • pisut sooja vett
  • 1 vabapidamise kanade muna


VALMISTAMINE

Tainas:
  1. Soojenda piim ja vesi pliidil kuni segu on leige. 
  2. Pudista pärm kaussi ja lisa pisut leiget piima. Sega kuni pärm on lahustunud.
  3. Lisa ülejäänud piim ja sega.
  4. Sega piimale juurde jahud, suhkur ja sool. Viimasena lisa toasoe või.
  5. Sõtku hoolega kuni tainas tuleb kausi ja käte küljest lahti.
  6. Lase soojas kohas kerkida min 3 tundi**
Rullid:
  1. Eelsoojenda ahi 200 kraadini.
  2. Jaga tainas 12 võrdseks pallikeseks.
  3. Rulli pallikesed u 1-1,5cm läbimõõduga vorstikesteks.
  4. Sega mesi (suhkrustunud mett soojenda pisut kastrulis, et see vedelaks muutuks), kaneel ja vesi. Segu ei tohiks olla liiga vedel, kuid pintsliga lihtsalt peale kantav.
  5. Määri tainast rullitud vorstikesed seguga kokku ning keera rulli. Ülejäänud segu pintselda ka juba valmis keeratud rullidele.
  6. Klopi lahti muna ning määri sellega rullid.
  7. Lisa ahju kuumakindel anum keeva veega (see aitab taignal kerkida ja jääda pehmeks ja mahlaseks.)
  8. Küpseta kaneelirulle ahjus umbes 20 minutit.
  9. Võta rullid ahjust välja, pintselda üle veega ning kata rätikuga. 
  10. Naudi soojalt!***
* Toiteväärtus võib varieeruda vastavalt kasutatavatele koostisosadele.
** Antud tainas kerkib vähem kui valgest nisujahust tainas.
*** Täistera tainas on oma olemuselt tihkem ja muutub jahtudes kõvemaks kui valgest nisujahust sai. Rullid, mis kohe söömata jäävad, saad üles soojendada nii: Eelsoojenda ahi 180 kraadini. Kasta rullid veega üle ja lisa taas ahju keeva veega anum. Soojenda ahjus umbes 10minutit ja sai ongi taas nagu asja küpsetatud :)




INGREDIENTS
Serves: 12 rolls. Calories: 398 kcal / 1 roll*.

Dough:


  • 250ml unpasteurized milk
  • 250ml water
  • 25g yeast
  • 500g wholemeal barley flour
  • 200g wholemeal oat flour
  • 160g corn flour
  • 100g butter
  • 15g coconut sugar
  • a pinch of salt
For the cinnamon rolls:
  • 20g cinnamon
  • 200g honey
  • some warm water
  • 1 free range egg


INSTRUCTIONS

Dough:
  1. Carefully heat the milk and water until lukewarm.
  2. Break up the yeast in a bowl and add a bit of the warm milk-water mixture. Stir until the yeast dissolves.
  3. Add rest of the milk-water mixture.
  4. Add flours, sugar and salt. Add the butter (at room temperature) last.
  5. Knead until the dough stops sticking to the bowl and your hands.
  6. Let rise for about 3 hours.**
Rolls:
  1. Preheat oven to 200°C.
  2. Divide the dough into 12 equal parts.
  3. Roll them into about 1,5-2cm thick strips.
  4. Combine honey (if it is too thick, heat it up slightly), cinnamon and water. The mixture should not be too runny, but just right so it would be easy to apply to the rolls with a brush.
  5. Apply the mixutre to the strips and make rolls. Divide the leftover mixture between the rolls.
  6. Slightly whisk the egg and brush it generously on the rolls.
  7. Place a container with hot water into the oven (this will help the dough raise and makes the rolls softer and richer.)
  8. Bake for about 20 minutes.
  9. Remove from the oven, brush some water onto the rolls and cover with a teatowel.
  10. Enjoy while warm!***
* Calories may vary depending on specific ingredients used. Antud tainas kerkib vähem kui valgest nisujahust tainas.
** Wholemeal dough rises less than 'regular' though.
*** Wholemeal bread is more dense and will become much harder than white bread when it cools down. You can heat up leftover rolls like this: preheat oven to 180°C, dip the rolls into water, place the rolls and a container with hot water into the oven, heat the rolls for about 10 minutes and there you have it- as if freshly baked.

Comments

Popular posts from this blog

Home Is Where the Heart Is

Kodu on palju enamat, kui lihtsalt koht, kus me enamuse oma ajast magame või sööme. See on enamat kui lihtsalt mingi hoone või kohanimi.

Minu jaoks on kodu see koht, kuhu ma tunnen ennast kuuluvat. See on palju laiem mõiste kui ainult minu maja ja maa. See on kogu mu armas kodusaar Vormsi. See on tunne, et see koht, kodukoht, ja selle käekäik läheb sulle korda, see on võime näha oma ukseesisest kaugemale, panna tähele ja hoolida. Selline suhtumine kodusse on minu jaoks alati loomulik olnud. Samas on see on ka põhjus, miks ma kandideerin Terve Vormsi nimekirjas kohalikel valimistel. Ma tunnen, et ma tahan ja suudan rohkem panustada oma kodukoha ellu. 
Minu jaoks, kes ma nii öelda ametlilkult olen kasvanud ja käinud koolis Tallinnas, on Vormsi alati olnud eriline, kuid mida vanemaks ma sain, seda enam hakkasin ma selleks päris koduks pidama just Vormsit. Mitte, et mu linnakodu poleks olnud üks tore ja armas koht, vastupidi, aga siiski oli midagi nagu puudu. Vanemaks saades hakkasin ma …

Advent Time at the Farmhouse

Jõulud on alati minu jaoks olnud maagiline aeg, kuid eriti imelised on jõulud maal. Selleks, et oma maamaja pühaderüüsse seada, ei ole vaja kulutada palju raha. 
Loodus pakub meile nii palju, millega oma kodu kaunistada: igihaljad oksad, marjad, õunad, käbid jne. Pisut nokitsemist ja loovat mõtlemist ning igaüks saab luua omanäolise kauni pühadestiili. Loomulikult saab vanikuid, pärgasid ja muid jõulukaunistusi osta poest, kuid ma leian, et ise meisterdatud kaunistustel on hoopis teine mõju. Näiteks on väga lihtne valmistada käbivanikut, kuhu saab soovikorral lisada ka näiteks õunakesi, pihlakaid, männioksa tutikuid vms. Samas ei vaja ka pärja või oksavaniku tegemine meeletuid käsitöölise oskusi. Mõned head nipid muidugi kuluvad ära. 
Muidugi ma ei ütle, et te peaksite ise klaaskuule tegema hakkama, need on ju ka minul poest ostetud, kuid palju kaunistusi on lihtne ja tore ise meisterdada. Mis puudutab aga klaasist jõuluehteid, siis meeldivad mulle eriti vintage ehted, kuid olen ka v…

Hello Summer!

Jõuludest on ootamatult saanud peaaegu jaanipäev ja mulle on hakatud ütlema midagi stiilis "sa ju ka kunagi pidasid blogi," seega on viimane aeg siin asjale elu taas sisse puhuda. Ma võiksin ju tuua erinevaid vabandusi, miks siin midagi toimunud polnud, aga tõstiasi on see, et mul oli lihtsalt inspiratsioonipuudus. Seda põhiliselt seetõttu, et mu tähelepanu nõudsid 100% minu uus töö ja õpingud. See viimane aasta on superpõnev olnud! Nüüd ma aga tunnen end taas inspireerituna siin blogima ja loodan, et teie olete inspireeritud lugema ja vaatama.

Mida õigepea blogist leida võib? Suvi on just alanud ja mina sean ennast sisse oma nurgakeses paradiisist. Seega hoian teid kindlasti kursis saareelu ja suvega maal, kuid ära unusta mind ka Instagramist jälgimast. Maaidülli ja lilleaasi täis positiste seast võib leida ka mõne DIY projekti, mida olen juba ammu lubanud.


Christmas has turned into Midsummer just like that and I've been hearing comments such as "you used to blog, …