Skip to main content

Getting Back on Track

Ma usun, et meil on kõigil vahel totaalne motivatsioonipuudus, sest tundub, et me ei saavuta oma eesmärke või see võtab lihtsalt liiga kaua aega. Kerge on minna stressi, kuid see on täpselt see, mida ma tahame vältida. See pole mitte ainult üldiselt kahjulik, vaid pärsib ka kaalulangust. Mul endal oli see kevad üsna pingeline aeg: töö, kool, lõputöö... ja kõige selle juures jäi trenn ja toitumine kuidagi tahaplaanile. Stress, tavalisest vähem liigutamist ja rohkem sööki tegid oma töö ja peeglist vaatas vastu mingi võõras, 5kg raskem inimene. See 5kg muidu vormis kehal on ikka väga hästi näha ja enesetunne oli äärmiselt kehv. Ja tundus, et need kilod ei taha ka kuskile kaduda. Tegelikult oli vaja lihtsalt endale teada-tuntud tõed meelde tuletada ja kõik hakkas jälle õiges suunas liikuma.

Siin on mõned näpunäited, mis mind ennast alati aitavad:


  • Ära lange rutiini- pidevalt samade harjutuste tegemine ei ole igav ainult vaimule vaid ka kehale. Kui sul on inspiratsioonipuudus, siis proovi näiteks leida endale sõber, kellega koos trenni teha, külasta põnevaid rühmatreeninguid või palka personaaltreener– mis iganes trenni sinu jaoks jälle huvitavaks teeb.
  • Pea meeles, mis on sinu n.ö. peamine eemärk (mis see ka poleks), kuid sea kindlasti ka nädala- ja kuueesmärke. Need peaksid olema tehtavad, kuid mitte liiga lihtsad. Nende eesmärkide saavutamine aitab motti üleval hoida :) Näiteks: nädalaeesmärk- mitte süüa rafineeritud suhkrut ja kaotada 0,5kg keharasva arvelt, kuueesmärk- rippes jalatõstetel saada jalad käte juurde. 
  • Jää positiivseks– kui kõik alati ei lähe nagu plaanitud, siis ära lase sellel enda tuju rikkuda. Ühe Snickersi söömine või ühe trenni vahele jätmine pole maailmalõpp. Oluline on peale seda taas õigel teel jätkata ;) Lisaks sellele on meil kõigil neid trenne, mis millegi pärast ei lähe kõige paremini, kuid see ei tähenda, et järgmine trenn ei või olla eriti vinge. 
  • Söö õigesti– see on ilmselge, kuid ma tean ka, et kiiremate tulemuste saavutamiseks võib olla ahvatlev süüa vähem kui on mõistlik. Tegelikult pole see lahendus. See teeb sind pahuraks (ma muutun täiesti talumatuks kui ma liiga näljane olen), loiuks ja suurendab tõenäosust, et sa lõpuks sööd mingit jama. Kui vaja, kirjuta näiteks nädal või paar üles kõik, mida sa sööd ja arvuta kalorid välja. Nii tekib sul pilt sellest, kui palju ja mida päevas süüa saab. 
  • Ja lõpuks... tervislik eluviis ei ole sprint, see on maraton (päriselt ka, ei ole lihtsalt klišee!)  See on eluaegne protsess (ja progress). Naudi seda! :)






We all have moments when we don't feel all that motivated about working out and eating healthy because it seems that we are not getting any results or not getting them fast enough. This can be stressful, but that is exactly what we want to avoid because stress inhibits weight loss (and is bad for you in general.) This spring was really hard for me– work, school and writing my BA thesis– and I concentrated less on working out and eating right. Stress, eating more and working out less left their mark. When I looked in the mirror I saw a stranger with 5 extra kilograms. 5kg on a usually fit body is a big deal and it really shows, so I felt awful. And losing that extra weight seemed impossible. However, what I really needed to do was to remind myself the basics. 

Here are a few tips that I personally always find helpful.

  • Mix things up– doing the same exercises all the time not only bores you mentally but it also bores your body. If you are low on ideas you can find a workout buddy, visit some cool classes for inspiration or hire a personal trainer–whatever works for you. 
  • Keep you main goal in mind, what ever that is, but also set weekly and monthly goals- these should be achievable but no too easy. Achieving these goals will boost your motivation :) e.g. monthly goal- get my toes up to the bar when doing hanging leg raises; weekly goal: not to eat any refined sugar and lose 0,5kg of body fat.
  • Keep a positive mindset– don't get frustrated if everything does not go as you wished. Eating one Snickers bar or skipping one workout is not the end of the world, just make sure to get back on track ;) Plus we all have some workout sessions that suck for one reason or the other, but that does not mean the next one won't be awesome! 
  • Eat right– this one goes without saying, but I also know it may seem tempting to eat less than you really should to get faster results. DON'T! :) You will get cranky (I turn into a total nut when my blood sugar gets too low :D), have low energy levels and are more likely to eat something totally unhealthy. Plus, if you are already stressed out about something, eating crap will make you feel even worse.  It can be helpful to write down everything you eat and calculate your daily calories for a couple of weeks. This helps you understand what and how much you can eat. 
  • Being healthy is not a sprint, it is a marathon (and I mean it, it's not just a cliché), a lifelong process (progress). Enjoy it! :) 

Comments

Popular posts from this blog

Advent Time at the Farmhouse

Jõulud on alati minu jaoks olnud maagiline aeg, kuid eriti imelised on jõulud maal. Selleks, et oma maamaja pühaderüüsse seada, ei ole vaja kulutada palju raha. 
Loodus pakub meile nii palju, millega oma kodu kaunistada: igihaljad oksad, marjad, õunad, käbid jne. Pisut nokitsemist ja loovat mõtlemist ning igaüks saab luua omanäolise kauni pühadestiili. Loomulikult saab vanikuid, pärgasid ja muid jõulukaunistusi osta poest, kuid ma leian, et ise meisterdatud kaunistustel on hoopis teine mõju. Näiteks on väga lihtne valmistada käbivanikut, kuhu saab soovikorral lisada ka näiteks õunakesi, pihlakaid, männioksa tutikuid vms. Samas ei vaja ka pärja või oksavaniku tegemine meeletuid käsitöölise oskusi. Mõned head nipid muidugi kuluvad ära. 
Muidugi ma ei ütle, et te peaksite ise klaaskuule tegema hakkama, need on ju ka minul poest ostetud, kuid palju kaunistusi on lihtne ja tore ise meisterdada. Mis puudutab aga klaasist jõuluehteid, siis meeldivad mulle eriti vintage ehted, kuid olen ka v…

Calm Seas

// H&M kimono, shortsid ja heegeltatud top, Parfois päikseprillid //   // H&M kimono, shorts and crochet top, Parfois sunnies //

Meil on puhkuse ajal ilmadega vedanud ja üks mu lemmik päevi oli esmaspäev. Ilm oli täiesti tuuletu ja läbi pilvede paistev päike tekitas maagilise valguse. Ja oli soe! Ohh, kuidas ma naudin rahulikku  ja idüllilist maaelu (ja ma ei kurda ka selle üle, et ma kirjutan seda juttu teile hetkel õues hiiglasliku prinipuu all vaatega merele.) Kuidas teie oma puhkuse veedate?
We have had such lovely weather here and one of my favourite day was Monday. We had no wind what so ever and the sun shone thorough the clouds creating an absolutely beautiful light. And it was so warm! Ahh, I love the easy going lifestyle here in the country side (and I can't complain about the fact that I'm blogging outside under a huge pear tree with a sea view, either). How are you spending your vacation? 

Hello Summer!

Jõuludest on ootamatult saanud peaaegu jaanipäev ja mulle on hakatud ütlema midagi stiilis "sa ju ka kunagi pidasid blogi," seega on viimane aeg siin asjale elu taas sisse puhuda. Ma võiksin ju tuua erinevaid vabandusi, miks siin midagi toimunud polnud, aga tõstiasi on see, et mul oli lihtsalt inspiratsioonipuudus. Seda põhiliselt seetõttu, et mu tähelepanu nõudsid 100% minu uus töö ja õpingud. See viimane aasta on superpõnev olnud! Nüüd ma aga tunnen end taas inspireerituna siin blogima ja loodan, et teie olete inspireeritud lugema ja vaatama.

Mida õigepea blogist leida võib? Suvi on just alanud ja mina sean ennast sisse oma nurgakeses paradiisist. Seega hoian teid kindlasti kursis saareelu ja suvega maal, kuid ära unusta mind ka Instagramist jälgimast. Maaidülli ja lilleaasi täis positiste seast võib leida ka mõne DIY projekti, mida olen juba ammu lubanud.


Christmas has turned into Midsummer just like that and I've been hearing comments such as "you used to blog, …